Skip to content

HELPENDE HANDEN

Toen mijn hubbie en ik onze bruiloft aankondigden, reageerden mijn vriendin en één van mijn zussen beiden met: “Gefeliciteerd! Maar ik wordt géén ceremoniemeester!!!”. Nu kan ik met beide meiden erg goed opschieten, dus moet ik bekennen dat ik vermoed (lees: zeker weet) dat ik de oorzaak ben van deze stellige reactie. Ik heb namelijk de neiging om op sommige fronten nogal perfectionistisch te zijn, wat mij bij mijn vriendin de bijnaam ‘Bree’ opgeleverd heeft (Desperate Housewives). Zeker met betrekking tot de bruiloften waar ik de ceremoniemeester was, was alles tot de laatste seconde doorgesproken en geregeld. Uiteindelijk heeft één van mijn zussen alsnog de moed opgebracht om zich aan te bieden als ceremoniemeester, iets wat zij, met hulp van de overige leden van de clan, uitstekend gedaan heeft.

Tot mijn grote verbazing bleek dat ook hard nodig daar ik, als zelf-gekroonde ceremoniekoningin, totaal geen overzicht had, tijd tekort kwam en soms van voren niet meer wist dat ik van achteren leefde. Wat een luxe om een team van helpende handen om me heen te hebben dat met ideeën kwamen, dingen regelden, me gerust stelden dat alles goed zou komen en uiteindelijk een bruiloft organiseerden die mijn stoutste verwachtingen overtrof. Dus bij deze nogmaals, namens hubbie en mij: hartelijk bedankt voor alle nachten dat jullie slaap ingewisseld hebben voor het maken van draaiboeken en todo-lijsten, voor de vele uren die besteed zijn aan het zoeken van lekkere hapjes voor de lunch, de BBQ en de sweettable, voor het knutselen, alle geruststellende appjes en telefoontjes, de inzet, de creativiteit en vooral alle ‘luuuuuvvv’ die we zo gevoeld hebben…

Om te voorkomen dat jij door al het georganiseer op de grote dag stijf van de stress staat (met het risico dat je verandert in een echte bride- of groom-zilla), is het verstandig om jouw eigen team van helpende handen aan te stellen. Dit team kan je ondersteunen met alle voorbereidingen voor de bruiloft, maar ook op de dag zelf een grote hulp zijn om alles ontspannen te laten verlopen.

Jong en oud kunnen ingezet worden als helpende handen. Denk bijvoorbeeld aan:
- een professionele weddingplanner
- een ceremoniemeester
- getuigen
- bruidskinderen
- bruidsdames en –jonkers (hier zou toch eens een hippere naam voor verzonnen moeten worden)
- hulp achter de schermen

Wat zij voor je kunnen betekenen, hoe het alles het beste aan kunt pakken en allerlei leuke weetjes en extra tips kun je lezen lezen in de uitgebreide versie van “Helpende handen”, welke je natuurlijk gratis kunt downloaden op www.metliefdevoor.nl. Stel een gezellig team samen dat jou goed kent, dat niet op hol slaat als je eens een ‘bruidsdipje’ hebt en dat zich uit de naad wil werken om jouw droombruiloft te organiseren.

En geniet ervan, want dit is jouw tijd om in de watten gelegd te worden en om te stralen!

Snoebeltjes,

Pien
  • Twitter
  • Facebook
  • Print this article!
  • E-mail this story to a friend!

Trackbacks

Geen Trackbacks

Reacties

Geeft reacties weer als Lineair | Samengevoegd

Geen reacties

Reactie toevoegen

Woorden vet markeren d.m.v. *woord*, onderstrepen d.m.v _woord_.
Standaad emoticons zoals :-) en ;-) worden geconverteerd naar afbeeldingen.
Email adressen worden niet getoond en zijn alleen zichtbaar voor de blogger.

Om het posten door robots tegen te gaan, gelieve de letters die je in het plaatje ziet over te typen. Je commentaar wordt enkel gepost wanneer de letters overeen komen. Je browser dient cookies te ondersteunen (standaard staat dit aan), of je commentaar kan niet geverifieerd worden.
CAPTCHA

Form options